Posted by: dq21 | 28 April 2009

Kekasih Yang Dirindu

Vodpod videos no longer available.

more about “Kekasih Yang Dirindu“, posted with vodpod
Ya Rasul Ya Habib Salamun ‘AlaikAku duduk sendirian merindu
Pemergian seorang kekasih
Walau lama penantianku ini
Aku yakin pasti bertemuAku tahu padanya tiada mungkir
Kerna itu bukanlah sifatnya
Di akhirat kan bersua lagi
Dengan mereka yang merinduinyaKerna dia telah pun berjanji
Akan memberi syafaatnya nanti
Saat itu pasti kan terjadi

Pada umatnya yang bertakwa

Telah beribu tahun sudah berlalu

Keagungannya pernah berlaku

Sejarahnya akan berulang lagi

Sebelum tibanya kehancuran

Namun yang percaya hanyalah mereka

Yang rindukan kekasih

Namun yang merindu hanyalah mereka

Yang selalu berselawat

Ya Nabi Ya Rasul Salamun ‘Alaik

Ya Habib Salamun ‘Alaik

Salam alaikum…

Kali pertama mendengar lagu ini saya teruja dengan liriknya. Alhamdulillah…ada penulis lirik nasyid yang memiliki fikrah sebegini. Liriknya indah, lagu dan melodinya disusun rapi, memudahkan pendengar untuk memahami isi lagunya.

Tetapi sahabat sekalian, apakah kita benar-benar yakin bahawa tiada mungkir kata-kata Rasulullah S.A.W? Jika kita yakin tiada mungkir kata Rasul Tercinta kita, mengapa kita masih berdiam diri,bergelak tawa yang tiada batas dan tujuan, bersenang lenang menonton di panggung, bersiar-siar di pusat membeli-belah, atau meniarap sambil bergoyang kaki menonton adegan-adegan lucu di YouTube. Sedangkan Rasulullah S.A.W telah bersabda dalam hadith riwayat Imam Ahmad yang bermaksud ;

“Kenabian telah terwujud di antara kamu sesuai dengan kehendak Allah. Kemudian Dia akan menghilangkannya sesuai dengan kehendak-Nya, setelah itu ada Khilafah yang sesuai dengan kenabian tersebut, sesuai dengan kehendak-Nya pula. Kemudian Dia akan menghapusnya juga sesuai dengan kehendak-Nya. lalu ada Raja yang gigih (berpegang teguh dalam memperjuangkan Islam), sesuai dengan kehendak-Nya. Setelah itu ada seorang Raja diktator bertangan besi, dan semua berjalan sesuai dengan kehendak-Nya pula. Lalu Dia akan menghapusnya jika menghendaki untuk menghapusnya. Kemudian ada Khilafah yang sesuai dengan tuntunan Nabi. Lalu Dia diam”

Kita harus benar-benar yakin dan percaya sahabat, bahawa zaman khilafah yang berminhajkan Nabi akan wujud. Dan ia tidak akan wujud secara ajaib tanpa perjuangan daripada mukmin sejagat. Marilah kita berusaha bersama di jalan Allah ini untuk mengembalikan kegemilangan islam. Jika bukan untuk esok, mungkin lusa, mungkin setahun lagi, atau mungkin sedekad lagi. Biarlah penantian lagi seabad sekalipun, tidak mahukah kita berjuang menegakkan agama Allah? Ingat sahabat! Tidak akan tegak istana tamadun islam nanti jika tiada tapak dan binaan asasnya.

Kita akan menang! Percayalah sahabat sekalian. Mari bersama kita tinggalkan jahiliyyah, biarkan kejahilan sunyi tanpa teman, kerana ia tidak menjamin sebarang kemenangan dan kebahagiaan. Jangan mengecualikan diri anda daripada perjuangan suci ini kerana sejarahnya akan berulang lagi, sebelum tibanya kehancuran. Firman Allah S.W.T dalam surah At-Taubah ayat 33

Dia-lah yang telah mengutus Rasul-Nya (dengan membawa) petunjuk (Al-Qur’an) dan agama yang benar untuk dimenangkan-Nya atas segala agama, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukai

Walluhu A’lam..

Advertisements

Responses

  1. Katakanlah” Wahai Ahli Kitab! Kamu tidak dipandang beragama sedikit pun hingga kamu menegakkan ajaran-ajaran Taurat,Injil, dan Quran yang diturunkan Tuhanmu kepadamu,” Dan apa yang diturunkan Tuhanmu kepadamu pasti akan membuat banyak di antara mereka lebih durhaka dan lebih ingkar, maka janganlah engkau berputus asa terhadap orang-orang kafir itu.(5:68)

  2. salam..~islam bermula dengan asing dan akan kembali asing..maka beruntunglah mereka yang asing itu…~ yeah..percayalah, sirah itu pasti kembali andai ad yang mendokong..jzkk..post best.

  3. SALAM,,
    nk mintk izin upload kt blogggg
    tq


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: