Posted by: dq21 | 24 Mei 2010

Tolong…

Sudah lama aku tinggalkan blog ini. Hati yang dulu basah sudah menjadi kering beberapa bulan. Pelbagai usaha yang dilakukan murabbi dan rakan-rakan yang sayangkan aku. Aku nampak usaha mereka. Aku sedar kesedihan mereka. Tapi hati ini berkeras kata “Tak bole…ko tu jahat…kotor..ni bukan jalan ko…kalau ko teruskan pun..sama je…cuti summer ko hancur balik…rosak balik…”

Kata-kata hati manusia yang hanya berfikir melalui logik akal. Alasan yang diberi tak mungkin akan diterima di padang mahsyar nanti. Sudah terlambatkah aku untuk kembali kepada jalan yang aku lari daripadanya?

Perkara ini berulang hampir setiap tahun dalam hidup aku sejak aku tingkatan satu. Jalan ini sentiasa ada dihadapan aku. Alhamdulillah, aku nampak jalan ini, tetapi aku ke arah lain juga. MasyaAllah, difikirkan kembali, aku jauh lebih hina berbanding mereka yang tidak pernah nampak pun jalan ini. Di mana kedudukan aku di sisi Mu, Ya Allah.

رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ

(Mereka berdoa dengan berkata): “Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya.

Bantu aku sahabat-sahabatku.

Responses

  1. i’m still here to help you…. muuaaahhh..

    hug hug hug =)


Tinggalkan Jawapan

Kategori

